La nostra entrada d'avui va dirigida a intentar resoldre el cas d'en Lluís, un nen amb greus dificultats d'aprenentatge, que ens han exposat per tal de que fem servir les habilitats comunicatives en situacions que es poden presentar a la nostra vida professional.
El nostre grup creu que la millor manera d'intenvenir en aquesta situació és la següent:
Primer de tot, convocaríem una reunió de tot l'equip docent i exposaríem el problema en grup per tal de veure si la resta de professionals i docents veuen els mateixos problemes que nosaltres. A continuació, estudiaríem quina o quines són les millor opcions que tenim per ajudar a en Lluís (classes de reforç, Pla Individual o altres suportrs professionals).
Així doncs, després de fer aquest recorregut entre docents i professionals, passaríem a sol·licitar una entrevista amb els pares.
Tenint en compte el perfil d'aquests pares, que l'escola ja coneix, ens hauríem de preparar prèviament un guió sobre l'entrevista i tenir tots els punts ben clars per tal de poder portar l'entrevista als pares sense que s'ofenguin o facin una mala interpretació. Els punts són els següents:
- En Lluís necessita ajuda
- En Lluís no és inferior a cap altre nen o nena
- En Lluís necessita l'ajuda dels pares per sortir dels seus problemes (hem de fer que els pares ho vegin)
Hem redactat el guió de l'entrevista, amb una sèrie de preguntes relacionades amb el tipus de relació que té en Lluís amb la seva família, les coses que fa quan està sol i unes preguntes per esbrinar més aspectes de les seves habilitats cognitives. Aquí podeu trobar el document amb el guió de l'entrevista.
Esperem que us sembli bé la nostra manera d'actuar en aquests cas.
Fins la pròxima, futurs educadors!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada